Esittelyssä Maikko

 http://askartelupoydanaaressa.blogspot.fi/
Hei! Olen Maikko, 35-vuotias ja aikuisena tukevasti helsinkiläiseksi kotiutunut luova askartelija. Löysin paperiaskartelun maailman itse asiassa puolivahingossa tammikuussa 2010 ilmoittauduttuani mukaan skräppäyskurssille ilman mitään tarkempaa etukäteistietoa aiheesta. Tiesin kuitenkin heti löytäneeni oman juttuni, ja olin aivan haltioissani kaikesta uudesta ja ihmeellisestä. En nimittäin ollut tätä ennen harrastanut mitään paperiaskartelua, en edes kortteja. Skräppäämisen myötä pääsin myös käyttämämään valokuvia, joita olen ottanut aktiivisesti koko ikäni, aivan uudella tavalla. Onkin ollut hienoa innostua aikuisena jostain aivan uudesta!

Viime aikoina skräppääminen on jäänyt hieman vähemmälle, koska opiskelen toista vuotta Hämeen ammattikorkeakoulussa (HAMK) ohjaustoiminnan artenomiksi työn ohella, ja opintoihin liittyvät kädentaitokurssit ovat tyydyttäneet käsillä tekemisen sekä luomisen tarvetta ja kirjalliset työt ovat vieneet paljon aikaa. Olen kuitenkin saanut opintojen myötä paljon uusia ideoita, joita toivon pääseväni jakamaan muidenkin iloksi. Opintoihin minut ohjasi ennen kaikkea halu innostaa muita ja ihmisten parissa työskenteleminen sekä kasvotusten että verkossa.

Blogini hiljaiselosta huolimatta en ole kokenut jättäneeni skräppäämistä, koska olen innostunut entistä enemmän valokuvaamisesta sekä kirjoittamisesta, jotka liittyvät skräppäämiseen tiiviisti. Erityisesti omakuvien ottaminen ja itsensä tutkiminen kuvaamisen keinoin on ollut viime aikoina minulle merkittävää. Innostuinkin pohtimaan tätä aihetta skräppisivussa, jonka päätin säästää julkaistavaksi vasta tämän esittelyn yhteydessä. 

Nykyään koen, että skräppääminen on minulle enemmän pohdiskelua ja asioiden työstämistä kuin muistojen tallentamista. Sivun valokuva on vanhempi, omakuvaprojektin alkuvaiheilta vuosi sitten, mutta pohdinnat ovat tuoreita. Skäppäystyylini tuntuu vaihtelevan aika paljon, mutta nyt ainakin koen tämän sivun olevan oman näköiseni. Murretut sävyt taitavat olla kaikkein selkeimmin minun juttuni, mutta toki joukossa voi olla jotain vähän raikkaampaakin.

 
Olen leimaillut sivuun fillareita sekä punaisia ympyröitä, joita tehostin hieman valkoisella korjaukynällä. Lisäksi piirtelin sinne tänne mustalla kynällä. Kuviopaperi on revitty, ja taustalta pilkottaa toista kuviopaperia. Punasävyiset kuviot puolestaan on leikattu useammasta eri kuviopaperista. Otsikon valmiit sanat olen kuvioinnut epämääräisesti musteilla sekä lisännyt vielä valkoista korjauskynää.

Innostun helposti monenlaisista kädentaitoihin liittyvistä asioista, ja tuorein innostuksen aiheeni on origamit, joita tulettekin projekteissani näkemään. En ole kovin aktiivinen korttien tekijä, mutta teen nitäkin toisinaan, jos mieleen tulee joku juttu, jota tekee mieli kokeilla. Leimakuvien maailmaan en kuitenkaan ole tutustunut vielä ollenkaan, ja tyyliltään korttini ovat melko yksinkertaisia. Tällä hetkellä myös kolmiulotteiset paperiprojektit ja kierrätysmateriaalit kiehtovat minua kovasti.

Tervetuloa tutustumaan aiempiin töihini askartelupöydän ääressä -blogiini! Blogillani on myös Facebook-sivut. Hienoa, että saan olla seuraavat puoli vuotta Paperilla-lehden toimituksessa!

 

Ei kommentteja

Kiitos viestistäsi!