Itse tehdyt kukkaset


Kerro se kukkasin!

Kukkaset sopivat koristamaan monenlaisia töitä, ja niitä on helppo tehdä myös itse. Materiaaleja ja toteutustapoja on lukuisia ja tässä muutama idea inspiraatioksi Paperillatiimin toteuttamana.

Jonna



Minä tykkään tehdä kukkaset kankaasta. Stanssaan osat kukkastanssilla erilaisista yhteensopivista kankaista ja kiinnitän ne toisiinsa muutamalla langanvedolla. Keskiosaan olen tavannut liimata helmiä, mikäli helmet sopivat kankaiden tyyliin.

Tein kangaskukkasista rinta- ja laukkukoristeita, ja voisihan niillä saada uutta ilmettä vaikka koristetyynyihinkin.

Suvi


Teen usein itse kukkasia erilaisista materiaaleista ja aina on kiva kokeilla uusia malleja. Olen ihastunut magnoliapuihin, niiden isot ja runsaat kukat ovat todella kauniita. Kokeilin siis tehdä niitä kreppipaperista. Sidoin kukkaset rautalangan ja kukkateipin avulla.

Anu-Riikka

Minulle luontevin tapa tehdä kukkia on piirtää niitä. Nämä ruusut artjournalsivusta olen tehnyt Inktensen blockseilla, vaihekuvat  ja koko artjournalsivun näyttävä postaus löytyvät blogistani.

Maikki-Noora


Minä olen kieputtanut kortin ruusut Fiskarsin pilvileikkurilla lävistetyistä pilvistä. Käypäs kurkkaamassa KortteiluFlow-blogistani kuinka ruusut syntyivät.




Paperikukkien tekemisellä taisi käynnistyä meikäläisen hurahdus paperiaskarteluun, ja niiden tekeminen on edelleenkin mielipuuhaani. Teen Pastellipäivä-blogiini silloin tällöin kukkapäivä-postauksia, tällä kertaa mennään ilmeisestikin gardenialla. Käy kurkkaamassa ohjeet kukan tekoon blogistani.


Taru


Korttiin kukkia ihan vain kukkaleikkureilla eli punchereilla. Blogistani löydät vaihekuvat miten tämän kortin kukat syntyivät.




Ei kommentteja

Kiitos viestistäsi!